Wednesday, October 19, 2011

Bantu Golongan Orang Kurang Upaya(OKU)

Asslamualaikum dan Selamat sejahtera di pagi Khmis ni...

Entry ni deyda nak tekankan pada kita semua yang "Bantu lah Golongan  Orang Kurang Upaya (OKU)"..
Tak kira dimana anda berada..Jika tidak mampu dengan wang bantulah dengan tenaga..jika tidak pada tenaga pinjamkan sekeping hati anda untuk merasai pada kedudukan mereka.


Alhamdulilah guys kalau kita masih boleh merasa apa yang dirsa oleh orang laen. Deyda selalu sangat perasan perkara ini bila deyda naik LRT.Khususnya pada tempt duduk org kurang upaya.Seharusnya kita lebih peka mlihat skeliling.Jauhkan rasa pentingkan diri sendiri .
Pagi tadi pergi kerja sementara tunggu LRT ke Taman JAya, ddisebelah deyda ada seorang mkcik tua yang buta yg hanya menggunakn tongkat.Sayu hati deyda melihat.Ye la..boleh anda bayangkan kerana keadaan train pada wktu pgi sgt padat.Macam mana makcik ini boleh masuk.Ya Allah..Penat deyda memikirkan. Sampai sahaja train Syukur deyda lihat ada seorang wanita ini yg memimpin tgn makcik tadi ke depan dan orang yg di depan pintu juga turut membntu.Alhamdulilah...syukur...Masih ada yang membntu..
Buka lah mata hati minda kita ye kawan-kawan pada golongan sperti ini kerana jika orang terbabit adalah dari kalangan ahli keluarga anda bagaimana.
Sebgai saudara seislam jauhkan lah jurang rasa untuk membntu ssiapa pon.Cukup dgn merasai dan mghayati perkara itu..Anda mungkin lebih terbuka untuk muhasabah dri tntg keadaan fizikal anda yang normal berbanding mereka. Bersyukur dengn apa yg kita ada kerana bersederhana itu lbih baik dalam segala bidang.
InsyAllah..;)

::LovesHaje::deyda Mahamad Arsad::

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...